:: Blogger :: Home :: Archives :: Contact ::


Tuesday, July 22, 2008
بعضي ها واقعا عجيب هستند! جدا ميگم... ياد اين سريال امسال عيد مهران مديری افتادم که مي گفت: "آقا من نمي دونم چيکاره هستم و هرچي که هست توو جو گير شدن استادم!" و اگر دقت کنيد خيلي از ما ها همينطور هستيم و توو جو گير شدن استاديم!
چرا؟
اول از همه اينکه به خودتون دروغ نگين! اگر اين حرف من براتون عجيبه اول از همه به عمق وجود خودتون برين و خوب به خودتون و درون خودتون نگاه کنيد... چون خودتون يکي از اين آدمها هستين. بعدش هم... بعضي ها با مقام و بعضي ها با يک وسيله و يا يک شغل، بعضي ها هم فقط به خاطر کسي که با اون رفت و آمد مي کنن! آره به خدا! بعضي ها به خاطر يه آدم ديگه جو گير ميشن... اين موضوع مخصوصا در مورد دخترها صدق ميکنه... کافيه دوست پسرش سوار maxima باشه و فکر مي کنه خودش پرنسس موناکو هستش!
...
خارج از موضوع: دو روز پيش تدريس سيستم مديرت داشتم... يکي از شاگردها با 45 دقيقه تاخير اوومد و شروع کرد با موبايلش بازی کردن... منم وقتي ازش کار خواستم بهم جواب داد که نه! منم خيلي مودبانه گفتم که اگر حوصله اش سر کلاس سر ميره مي تونه بره و اوونم رفت! اين شخص تا دو ماه ديگه از شرکت اخراج ميشه!
...
برگرديم به موضوع... همين شخص که از سر کلاس اخراج شد به اين خاطر توی شرکت کار ميکرد که مدير سابقش هوای اوونو داشت و هر سووتي ميداد براش جمع و جور مي کرد! همين شخص جو گير شده بود... حالا ديگه اين جو چنان گرفته بودش که ديگه داشت تووش خفه ميشد و الان که جو شکسته ديگه خيلي دير شده و بای بای!
برای اين ميگم که خيلي از ماها توی اين وضعيت هستيم و موقعيت و محيط اطرافمون رو درک نمي کنيم... وقتي با ديگران حرف ميزنيم همش سعي داريم نشون بديم که برتر هستيم.. نشون بديم که از همه بهتريم، نشون بديم که ديگران هميشه زير دستمون هستن و اگر هم با کسي هستيم که جو اوونو گرفتيم سعي داريم نشون بديم که عملا اوون شخص آدم مهمي نيست و آدم مهمه خودمون هستيم!
يه خورده بيشتر به رفتارهايتان دقت کنيد... به صحبتهايي که مي کنيد دقت کنيد... لازم نيست همه دقتتون رو ببذارين رو حرف ديگران که بخواهين از اوونا نکته در بيارين! اول دقت کنيد خودتون چه حرفي مي زنيد و چطور رفتار مي کنيد...

تن آدمي شريف است به جان آدميت
نه همين لباس زيباست نشان آدميت

: #

--------------------------------------------------------------


:: Blogger :: Home :: Archives :: Contact ::