:: Blogger :: Home :: Archives :: Contact ::


Tuesday, February 25, 2003
ديگه بسه...!!!
يه مدت طولانی بودش که براتون دری وری ننوشتم... امروز می خوام جبران کنم... برای اين کار به يک کتاب خيلی معروف مراجعه کردم و براتون قسمتهايی از اونو انتخاب کردم... به همگی پيشنهاد می کنم که اين کتاب رو بخونن!!!
نام کتاب: ترجمه فارسی از کتاب اينترنت Harley Hahn
و اکنون قسمتهایی از کتاب با تفاسيرشون:
:: تيتر متن - راز اينترنت: مشتری ها و خادم ها :: خب اگر نمی دونستين بدونين که همش تو همين مايه است.. تازه اين خوبشه!!!

:: نکته: يک خادم برنامه است که خدماتی را ارئه می دهد ليکن ما اغلب از کلمه خادم برای اشاره به خود رايانه استفاده می کنيم. مثلا فرض کنيد شما از شرکتی بازديد می کنيد هنگام عبور از اتاقی پر از رايانه راهنمای گردشگری به يکی از ماشينها اشاره می کند و می گويد «آن خادم وب ما است». منظور اصلی او اين است که «آن رايانه ای است که برنامه خادم وب ما را اجرا می کند». - اشکال اين متن اين است که اشتباها از کلمه ماشين و وب استفاده نموده که جانشين آنها به ترتيب دستگاه و تارعنکبوت است!!!

:: قرص لرزان = Floppy Disk - والا من که اينو خوندم تنم هم لرزيد!!!

:: کلوچه = Cookie - در اينجا در متن کتاب فراموش شده که ياد ور شود در حالی که مدت زيادی را در اينترنت گذرانده ايد و گشنه شده ايد می توانيد همين کلوچه ها را ميل نموده و به موج سواری خود ادامه دهيد!!!

از اين دری وری ها زياده... برين بخرين و حال کنين

مخلصات

: #

--------------------------------------------------------------


:: Blogger :: Home :: Archives :: Contact ::