:: Blogger :: Home :: Archives :: Contact ::


Sunday, December 01, 2002
در مورد وبلاگ!
آدم به خدا شاخ در مياره! ما اينجا نزديک به يکساله داريم وبلاگ می نويسيم و به زور روزی بيست تا بيننده داريم. اونوقت يه آدم تحصيل کرده، مهندس و به قول خودش باسواد مياد و يه وبلاگ درست می کنه و انتظار داره در مدت دو هفته که از عمر شريف وبلاگش می گذره تو تمام Search Engineها معرفی شده باشه و اولين اسم دريافتی باشه!! حالا فکرش را بکنيد که توی Google شما دنبال مقالات سد سازی بگردين... بهتون 1500 تا جواب ميده... بعدش هم بگين که چرا توی وبلاگ من اسم سد هست و اينجا توی صفحه های اول نيومده؟؟!! بعدشم بگه که من اين مقالاتم رو می خواهم بذارم توی اينترنت ولی دوست ندارم کسی بتونه کپی کنه يا ازش استفاده کنه!!!
از اين رو تصميم گرفتيم که دستور عملی برای استفاده از وبلاگ ايجاد کنيم تا چشم و گوشتان را باز نماييم.
قانون اول:
وبلاگ وسيله ای است برای ارتباط جمعی و دادن نظرات است... عملا هيچگونه Copyright در آن وجود ندارد ولی خب بعضی ها لطف می کنن و اين موضوع رو رعايت می نمايند!!!
قانون دوم:
لطفا انتظار نداشته باشين که روزی هزارتا بيننده داشته باشين... اونم با موضوعهای علمی... تنها موضوعهايی که بيننده بسيار زياد داره يا در مورد سکس است يا در مورد مسخره کردن اعضای سياسی کشور است!!
قانون سوم:
هروقت فکر می کنين که با نوشتن وبلاگ می تونين معروف بشِن از نوشتن خودداری کنيد... تجربه نشون داده که در مورد معروفيت تنها قانون دوم صادق است.
قانون چهارم:
راهی برای معروف شدن وجود دارد... اونم اينه که به همه وبلاگ ها هر روز سر بزنيد و در قسمت نظر خواهی مطلبی همراه با لينک خود قرار دهيد... در اين صورت امکان اينکه تعداد بازديد کنندگان شما زياد شود وجود دارد. البته اين امر تنها در مودت کوتاهی جواب خواهد داد و در صورتی که از قانون دوم پيروی نکنيد باز هم وبلاگ شما تارعنکبوت خواهد بست!
قانون پنجم:
راه ديگر معروف شدن از جنث مونث بودن است... البته در اين حالت بايد حتما در مورد عشق های شکست خورده خود صحبت کنيد و در Yahoo Messenger نيز فعال باشين تا همه طرفداران شما باور کنند که شما مونث هستين... البته خوشگل بودن در اين قانون بسيار سودمند است.
قانون ششم:
قرار و مدار گذاشتن با وبلاگ خوانها و نويسهای ديگر از روش های موثر در معروفيت و پر خواننده شدن می باشد!
قانون هفتم:
حتی الامکان سعی کنيد از نوشته هايی استفاده کنيد که قبلا در پر خواننده بودن موثر بوده است.. در اين راه می توانيد قانون Copyright را به راحتی زير پا بگذاريد و نوشته های خود را از نقاط مختلف گردآوری نماييد.
قانون هشتم:
سعی کنيد اگر کسی از طريق پست الکترونيکی با شما تماس می گيرد و مخصوص هنگامی که در يک Mailing List قرار می گيريد حتما در هنگام جواب آدرس وبلاگ خود را در متن جواب قرار داده و در حالت Mailing List حتما از دستور Reply All استفاده نماييد.
قانون نهم:
نوشته های عاشقانه تنها و تنها در صورتی جوابگو خواهند بود که دست نوشتاری بسياری قوی داشته باشيد و يا اينکه کاملا بی پروا و بی پرده صحبت کنيد... در غير اين صورت از اين عمل بپرهيزيد!!!
قانون دهم:
هيچگاه فکر نکنيد می توانيد الکی معروف شويد... برای اين کار دانتستن اندکی HTML و داشتن فضای مناسب در اينترنت يک شرط مهم به حساب می آيد.
قانون يازدهم: (بسيار مهم)
راحترين راه معروفيت پيدا کردن دوست در يکی از وبلاگهای خبری است... از اين راه روزانه تعداد بازديد کنندگان به صورت چشمگيری افزايش می يابد.

با اميد اينکه راهنمای خوبی بوده باشم...

تا بعد

منبع اطلاعات:
تجسسهای شخصی و نوشته های شخصی خود بنده و انواع عمليات آمارگيری!

: #

--------------------------------------------------------------


:: Blogger :: Home :: Archives :: Contact ::